تالار میدوری

نسخه کامل: دانلود کتاب گوياي تاريخ جامع اديان
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
دانلود کتاب گويای تاريخ جامع اديان
نويسنده: جان بي ناس
مترجم: علی اصغر حکمت

معرفی کتاب تاريخ جامع اديان نوشته جان باير ناس

يکي از مهمترين و جذاب ترين مسائل در حوزه ­های فهم بشري اطلاع از تاريخچه دين در دوران­های مختلف تاريخ مي­باشد. شايد شما نيز تا به حال با چنين سوالاتی مواجه شديد که "منشا دين چيست؟ " ، "آيا انسان هاي ابتدايي ديندار بودند؟ "آيا اديان ابتدايی نيز به همين شکل اديان بشر هزاره های جديد بودند؟" و "اديان در نزد اقوام مردم هند و مردم خاور دور چگونه اند؟" ، "اديان جديدتر مانند يهوديت، مسيحيت و اسلام در چه شرايط تاريخی ظهور کردند؟". اين سوالات از اساسی ترين سوالات در زمينه دين و فهم دين هستند. اين نوشته به منظور معرفی کتاب تاريخ جامع اديان به منظور پاسخ گفتن به اين سوالات بنيادی نگاشته شده است.

کتاب تاريخ جامع اديان نوشته جان باير ناس يکی از بهترين کتب موجود در زمينه تاريخ اديان با ترجمه مرحوم علی اصغر حکمت است که اکنون به چاپ هجده ام رسيده است. اين کتاب دارای چهار بخش عمده مي­باشد. در بخش اول که شايد جذاب ترين بخش کتاب باشد اديان ابتدايی و گذشته مورد بررسی قرار گرفته اند. در اين فصل نويسنده با توجه به شواهد تاريخی موجود به بررسی دينداری نزد ابتدايی ترين اقوام بشر می پردازد. اين فصل در ابتدا دين و اعتقادات را نزد موجودات نئاندرتال ما بين صد هزار سال پيش تا بيست و پنج هزار سال پيش بررسی می کند. "بعضي آثار و اشياء که در قبور اين موجودات يافت شده حاکی از نوعی اعتقادات آنها است. می توان حدس زد که نوعی پرستش ارواح در بين ايشان رايج بوده است. اما اين احتمال نيز وجود دارد که اينان صرفاً مي پنداشتند اموات نوعي حيات جسماني مرموز و نامعلوم داشته اند."

سپس اعتقادات انسان عصر حجري در اروپا و آفريقا مورد بررسي قرار مي گيرند که به نام انسان­ هاي کرومانيون شناخته مي شوند. در نزد اين انسان ها اعتقاد به نوعي سحر با بررسي نقاشي ها و اشکال بازمانده از ايشان در غارها نمايان مي شود. همچنين ايشان با آداب ساده خاصي مرده را در نزديکي پناهگاهي که در زمان حيات به سر مي برده است زير خاک مي کردند، و در آن گودال آلات و افزار سنگي و زيورها و اغذيه مختلف قرار مي دادند که نشان مي دهد ايشان به نوعي حيات مردگان در عالم خاک قائلند. سپس به عصر نئوليتيک (از ده هزار سال تا سه هزار سال ق.م) يعني دوره جديد حجري مي رسيم. در ادامه ويژگي تمامي اديان ابتدائي بر شمرده شده اند. اين بخش شامل مطالب بسيار ارزشمند از جمله بررسي تاريخچه اعمالي از جمله قرباني کردن، روزه گرفتن در نزد اقوام ابتدائي است. در ادامه اين فصل اديان نزد مصريان، يونانيان و بابليان مورد بررسي قرار مي گيرد که اين دوره عموماً اديان شديداً تحت تاثير اسطوره ها و افسانه ها مي باشند. از جمله نتايج ارزشمند اين فصل پيدا کردن ريشه رسومات اديان جديد در بين اديان ابتدائي است که خود نشان از نوعي ارتباط بين دوره هاي مختلف است.

در دو فصل بعد اديان نزد هنديان و خاور دور از جمله دين چينيان و مذهب تائو معرفي و مورد بررسي قرار مي گيرند. اين دو بخش اطلاعات جامعي از روند شکل گيري اين اديان و همچنين تکاليف و ساختار اين مذاهب به خواننده ارائه مي دهد.

سپس در فصل آخر اديان جديد يا اديان در خاور نزديک مورد بررسي تاريخي قرار مي گيرند. که از لحاظ اطلاعات تاريخي بسيار حائز اهميت است.

از مهمترين نکات قوت اين کتاب بيطرفي و تحليل بدور از غرض ورزي است. همچنين تحليل هاي بسيار جامع و جالب با توجه به اطلاعات تاريخي از ديگر نکات مفيد اين کتاب است. با اين وجود استفاده نويسنده از منابع زباني خاص شايد يکي از ضعف هاي اين کتاب باشد.

در نهايت اين کتاب را به دوستاني که بدنبال اطلاعات جامعي از نحوه ديندار بودن انسان در طول صد هزار سال هستند، توصيه مي کنم.

===========


picture



===========
زمان کل: 33 ساعت و 52 دقيقه
===========
[تصویر: download-animation.gif]
دانلود از پیکو فایل
بخش يکم
[attachment=2780]
بخش دوم
بخش سوم
بخش چهارم
[attachment=2783]
بخش پنجم
بخش ششم
[attachment=2785]
بخش هفتم
بخش هشتم
(Format: Mp3 Archive Type: RAR)
====================
با درود و سپاس به دوست گرامی ارتام بابت گزارش پیوندهای خراب . فایل ها در سایت منبع هم موجود نبودند Undecided . به هر روی در سایت پیکو فایل آپلود کردم . امید که بکار بیایند . Cool
لینک مرجع