تالار میدوری

نسخه کامل: کتاب بانک اطلاعات گیاهان دارویی
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
کتاب بانک اطلاعات گیاهان دارویی با فرمت ورد آفیس
=================
[/b]
[تصویر: herbal-remedies-1.jpg]

===================
برای نمونه دارچین رو ببینید
كلیات گیاه شناسی
دارچین از قدیم الایام در دنیا بكار میرفته است در مصر حتی قبل از ساختمان اهرام ثلاثه مصر برای درمان امراض مختلفه مصرف می شده است.

اسم دارچین

Cinnamon از كلمه عربی Kinnamon مشتق شده و در كتاب مقدس به آن اشاره شده است و در مراسم مذهی یهودیان بكار می رفته است.

دارچین پوست درختی است كه تا 10 متر ریشه می كند برگ این درخت سبز سیر و دارای گلهای برنگ سفید می باشد . پوست این درخت را كنده و معمولا پوارد می كنند و در غذا یا بعنوان چای از آن استفاده می كنند.

خواص داروئی:
دارچین رمز جوانی است و مصرف روزانه آن انسان را سلامت جوان نگه می درد.
دارچین برای زیاد شدن و بازیافتن نیروی جنسی نیز بكار می رود كلیه را گرم می كند و ضعف كمر و پاها راازبین می برد و كم خونی را درمان می كند.
دارچین بهترین دارو برای دردهای عضلانی است و جدیدا در آمریكای شمالی و كانادا كرم هایی ببازار آمده كه دارای دارچین است و برای رفع درد بكار می رود.
حتما تا بحال متوجه شده اید كه بعد زا خوردن یك دونات دارچین در همه چیز را زیبا می بینید و چقدر آرام هستید . این خاصیت دارچین است زیرا دارچین اثر آرام كنده وشاد كننده درد و از بسیاری از داروهای آرام بخش بهتر است . و در حقیقت می توان گفت دارچین والیوم گیاهی است زیرا در دارچین ماده ای است بنام

Cinnamodehyde كه روی حیوانات و انسان اثر آرام بخش درد.
اثر مهم دیگر دارچین پائین آوردن تب می باشد و حتی امروزه دارچین را بصورت قرص و كپسول درآورده اندكه بعنوان تب بر بكار می رود . شما می توانید بآسانی با نشویدن یك فنجان چای دارچین تب را بسرعت پائین بیاورید . دارچین رگها را باز می كند و اثر خوبی در گردش خون درد.

دارچین خاصیت عجیب دیگری دارد و آن قوی كردن مصونیت بدن در مقابل امراض است و حتی می توان گفت كه اثر پنی سیلین و آنتی بیوتیك را به مقدر زیادی درا است . اگر حس كردید كه ضعیف شده اید و ممكن است مریض شوید چای درجین را فراموش نكنید و حتی اگر سرما خورده اید یا ضعف شدید درید چای دارچین بهترین دارو است.

یكی از دانشمندان انگلیسی در كتابی كه قرن نهم تالیف نمود ادعا كرد كه دارچین معده را تمیز و آرام و قوی می كند . بنابراین اگر ناراحتی معده درید حتما از دارچین استفاده كنید دارچین با این همه خواص طعم بسیار خوبی درد . حتی اگر چای معمولی می نوشید آنرابا یك قطعه پوست دارچین بهم بزنید كه طعم آنرا بهتر كند
بی دلیل نیست كه در گذشته سلمانی ها كه در حقیقت دكترهای طب قدیم بودند به مشتریهای خود چای دارچین می دادند.

مضرات:
مضرات خاصی برای آن بیان نشده است.
================
[تصویر: p24vqcgnnjmu8hj31zs.gif]
[attachment=119]
لینک مرجع