تالار میدوری

نسخه کامل: دانلود لغت نامه معين ( 84 )
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
دانلود لغت نامه معين ( 84 )
فرهنگ معين يکي از فرهنگهاي مهم لغات فارسي است . نويسنده اين فرهنگ دکتر محمد معين (درگذشت: 1350 خورشيدي) و ناشر آن انتشارات اميرکبير است .
فرهنگ معين در شش جلد تدوين شده و بارها در ايران به چاپ رسيده است . فرهنگ ( متوسط ) معين شامل 3 بخش لغات ، تركيبات خارجي و اعلام آن است كه هركدام از اين 3 بخش داراي مشخصاتي به شرح زير است:

الف – بخش لغات شامل (مواد، املاء، تلفظ، اصل و ريشه، دستور، معاني و مفاهيم، شواهد و امثله، مترادف و متضاد، توضيح، لغات مصوب فرهنگستان)
ب – بخش تركيبات خارجي شامل ( مواد املاء، تلفظ ، اصل و ريشه ، دستور ، معاني و شرح اعلام ، شواهد ، توضيح ، تاریخ ها ، نام هاي مصوب فرهنگستان ) است . به طور كلي با استفاده از فرهنگ معين ميتوان اطلاعاتي از لغات و اصطلاحات فارسي ( ايراني، عربي، تركي، مغولي، هندي و لغات زبانهاي اروپايي مستعمل در فارسي ) اعم از فصيح و عاميانه پي برد و آگاهي از تلفظ ، معرفت بر ريشه و وجه اشتقاق و تركيبات و تركيبات كلمات .
دكتر محمد معين معتقد است كه هيچ فرهنگ كاملي كار يك تن نبايد باشد و نمي تواند باشد . معين در فرهنگ خود از 300 هزار فيش كه با همكاري گروهي از دوستان فاضل و بالغ بر400 دانشجو در طي 20 سال فراهم كرده استفاده كرده است.
به علت سکته نا به هنگام دکتر معين ، بخشهاي انتهايي از اعلام نيمه کاره ماند که بعدها توسط دکتر جعفر شهيدي تکميل و به مجموعه اضافه شد.


[تصویر: moin_1.jpg]

[تصویر: moin_2.jpg]
=====================
این نرم افزار با ویندوز ایکس پی سازگاراست و با ویندوز 10 کار نمی کند
دانلود نرم افزار با حجم 28 مگابایت
روش کرک کردن داخل فايل فشرده قرار دارد
==================

ارزش: 10000تومان
#181

کاربر مهمان نمی‌تواند مطالب قیمت‌گذاری شده را خریداری کند. برای خرید مطالب قیمت‌گذاری شده، وارد شوید یا ثبت نام کنید .

غیر رایگان شد Cool
لینک مرجع