تالار میدوری

نسخه کامل: مدل کاغذی فضانورد پایونیر 10
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
مدل کاغذی فضانورد پایونیر 10
مدل کاغذی از فضانورد قدیمی ناسا . این مدل نیاز به دقت زیاد در ساخت دارد . این مدل در دو اندازه ی 1:24 و 1:48 اندازه ی واقعی درست می شود و فایل ها با فرمت پی دی اف هستند .

میزان سختی کار :

70 از 100


شرحی کوتاه :

پایونیر۱۰ (به انگلیسی: Pioneer به معنی پیشگام) (که پایونیرF هم خوانده می‌شود) اولین فضاپیمایی بود که توانست به کمربند سیارک‌ها سفر و نیز مشتری را به طور مستقیم رصد کند . پایونیر۱۰ در ۱۵ ژوئیهٔ ۱۹۷۲ وارد کمربند سیارک‌ها شد ، و همچنین در ۳ دسامبر ۱۹۷۳ نیز به مشتری رسید . این کاوشگر، در ساعت ۱:۴۹:۰۰ (به وقت بین‌المللی) روز ۳ مارس ۱۹۷۲ از قسمت پرتاب ۳۶A ایستگاه کیپ کاناورال نیروی دریایی پرتاب شد . عکاسی از مشتری در سوم نوامبر ۱۹۷۳ از یک محدوده ۲۵،۰۰۰،۰۰۰ آغاز گشت و حدود ۵۰۰ قطعه عکس به زمین مخابره شد . پایونیر ۱۰
هم اکنون به سمت ستارهٔ دبران واقع در صورت فلکی گاو در حال حرکت است .
پایونیر ۱۰ به بیانی ، نخستین شیء مصنوعی ساخته بشر است که منظومه شمسی را ترک کرده‌است. اما به طور قطع، این کاوشگر اولین شیء ساخته بشر است که به قصد خارج شدن از منظومه خورشیدی ساخته شده‌است. با این حال این کاوشگر هنوز موفق به گذر از ناحیه هلیوپاز و یا ابرهای اورت نشده‌است .
مأموریت پایونیر ۱۰، مطالعه میدان مغناطیسی سیاره‌ای و بین سیاره‌ای ، بادهای خورشیدی ، پرتوهای کیهانی ، مرحله گذر از هلیوسفر ، فراوانی هیدروژن خالص ، توزیع ، اندازه ، جرم ، جریان و سرعت ذرات غبار معلق، جو مشتری و برخی از قمرهای آن - به خصوص آیو -، و همچنین تصویربرداری از مشتری و ماه‌های آن بود .

برای آگاهی بیشتر به اینجا بروید .



picture




قطعه های مدل
راهنمای درست کردن مدل
لینک مرجع